بازارشناسی در مارکتینگ

بازارشناسی در مارکتینگ

((شناخت)) لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است.

((شناخت)) لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است.

شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ضبط وثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار مانند خریداران بالقوه وبالفعل، فروشندگان بالقوه و بالفعل، واسطه های گوناگون، رقبا، محصولات و خدمات موجود ومورد نیاز، سازمانهای تسهیلاتی و خدماتی (نظیر سیستم بانکی، بيمه، حمل و نقل، انبارهاوبانکهای اطلاعاتی)، سازمان‌های تحقیقاتی، تبلیغاتی ومشاوره ای وسرانجام همه عواملی که بر نظام بازار تأثیر دارند؛ همچون قوانين، مقررات ومصوبات دولتی، عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تکنولوژیک، بومی واقلیمی.

امروزه مدیر علاوه بر درگیر بودن با عوامل ومشکلات درون سازمان، نگران دگرگونیهای برون سازمانی است؛ به همین دلیل باید بازار خود را بیش از هر زمان دیگر مورد مطالعه وبرسی قرار دهد تا فرصتها وتهدیدها وروند ها را به موقع شناسایی کند وبتواند با استفاده بجا وبه موقع از فرصت ها وموقعیت ها؛

خطر ها را به حداقل برساند.

 

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس